My brotha and his wifey!

Måste bara göra lite reklam för min broder, han och hans fru är dem grymmaste guldsmederna. Fett fina ringar, halsband, örhängen m.m. Bling bling som syns och känns! Checka in people!

http://www.j-e.se/


Sunshine

Moooorning!
Jag vaknade för en liten stund sen av att solens strålar smekte mina ögonlock, varmt och ömt. Det var bara att stiga upp och fixa frukost, jag har även städat lite eftersom det kommer en kille sen som ska kolla på lägenheten. Men innan det så blir det en uppfriskande simtur i Tinnis med Sarah. Sen kanske även lite basket, jag älskar verkligen att spela basket! Spelade i två timmar yesterday, snacka om att det var skönt med ett bad sen :)


Harvie Krumpet


Rest In Peace Michael Jackson



"Tell me what has become of my rights
Am I invisible because you ignore me?
Your proclamation promised me free liberty, now
I'm tired of bein' the victim of shame
They're throwing me in a class with a bad name
I can't believe this is the land from which I came
You know I do really hate to say it
The government don't wanna see
But if Roosevelt was livin'
He wouldn't let this be, no, no

Some things in life they just don't wanna see
But if Martin Luther was livin'
He wouldn't let this be"

King of pop is dead but his music isn't!

Rita calling

Shit vad paff jag blev att du kommer ihåg det Torkel! Min älskade padda.
Jag har börjat drömma om dig väldigt mycket föresten, så mycket att jag inte vet om jag drömmer eller om det är på riktigt. Det är som om du talar till mig i sömnen, haha vet att det låter helt stört men så är det. Allt kanske bara är önsketänkande men jag gillar det, jag gillar just det, att inte riktigt veta. Men så är det ju, man vet aldrig.
Men jag hoppas; snart snart snart.


Bathe in the light of day

Hemkommen från Tinnis, det var as skönt i vattnet! And the sun, love it! Fattar inte varför jag hatade att vara i solen förr, men man är ju lite konstig när man är liten. Det blir nog att jag drar dit tidigt imorgon igen för ett litet morgondop, kommer sitta fint fint. En bra start på dagen :) Nu ska jag unna mig lite popcorn och kolla på film eller om jag ska läsa klart Twilight. Hur jag än gör så ska det poppas popcorn, nu på momangen!
Slänger upp en bild från när Ewe, Viwi och jag var och badade i Varamon. Fiiint juu.


Neda

Jag förstår inte. Jag förstår verkligen inte.


chitty chitty bang bang

Jag kom på att jag kom helt av temat, det var ju Ölands bilderna jag skulle lägga upp. Here they are, nu blir det 55:an!


Brur och jag!

Kärlek och respekt, om och om igen


Kim, Freddy och Ebba

Kim

Krumme och Kim, männen på resan!

Elita och Freddy på ölspelet


Ebba, Li och Elita

avstånd och luft, jag vill andas

I'm back från Öland, det händer sjukt mycket grejer där borta som inte borde hända men trots det så hade vi kul. Jag har fått ganska många samtal idag från människor som säger vad dom tycker om min framtid, vad jag borde göra och vad jag inte borde göra. Jag säger bara sluta, sluta sluta sluta! Min framtid är mitt liv, mina val helt enkelt. Visst så gör ni det kanske för att ni bryr er, men om ni inte släpper taget om mig och låter mig få göra som jag vill..hur ska jag då lära mig vad som är fel och rätt om jag inte får uppfatta det med mina egna ögon?

Ni ber mig att stå, ni ber mig att gå rakt.
Men ni låter mig inte ens krypa för att ni vet.
Ni vet innerst inne.
Det gör jag med.

=)

Just det, en polare till mig spelade upp den här låten för mig igår. Det är en cover på Beyonce's låt Halo, jag vet inte riktigt vad jag tycker men dålig är den inte!


season comes and go

Nej nu måste jag sluta, jag har lånat the sims av Sarah och har kört det sedan jag kom hem. Ebba och jag gick hem till Sarah igår sen och sov där, det blev drinkar och väldigt heta samtal...bokstavligen talat. Haha en del män är ju inte riktigt friska. Det var underbart väder iaf när vi vaknade imorse och till frukost blev det pannkakor och vitlöksbröd. Perfekt kombination jag vet. Vi gick sedan ut och solade, det var riktigt skönt.

Jag hade tänkt att jag skulle hoppa in i duschen snart, ska ju på utebio tonight :) Kommer nog bli riktigt mysigt. Imorgon bär det föresten av till Öland, ska fira midsommar där med några polare i husvagn. Lyxigt värre, jag som är van att tälta på alla festivaler. Det kommer nog blir riktigt kul och jag längtar, vi ska gå loss!!!

happiness

Sitter och kollar igenom bilder från studenten, en av de bästa dagarna i mitt liv helt klart.
















yaaaaaaaaay!

Klockan är 03 och jag är inte ett dugg trött, det enda jag tänker på är mammas goda tårta och the sims 3. Damn you Sarah! Jag fick en impulstanke om att jag skulle springa hem till mamma och be om att få lite tårta men då skulle hon tro att jag gick på något. Jag kanske skulle dra ut till utsiktsplatsen istället? Mm, jag älskar att bara sitta där och få kolla ut över Linköping och få reflektera över allt som pågår.

Dagen har för det mesta faktiskt gått åt att spela the sims, sen fick det vara nog och jag skulle träffa Natalie som väntade på mig i Berga. Stackaren fick vänta i mer än en timme på mig för att det blev lite komplikationer med nyckelbytet men tillslut kom jag fram. Vi kollade på Shutter, åt popcorn och chips.

"Sometimes love comes around and it knocks you down
Just get back up when it knocks you down"


Hos Toff!

Lite bilder från mentorsdagen och förfesten hos Petra och Sofia innan krogen!


" Sjung om studentens.."

STUDENT 2009!

Say you'll wait

"Hold my head inside your hands
I need someone who understands
I need someone, someone who hears
For you I've waited all these years

For you I'd wait 'til kingdom come
Until my day, my day is done
And say you'll come and set me free
Just say you'll wait, you'll wait for me"


Peace, love and understanding

Ja fiiii faaan alltså, gården var wicked! Träffade klassen i trädgårdsföreningen och chillade lite, sen kom massor andra polare som jag träffade på Arvika så vi snackade nostalgi. Spanska blev det jävligt mycket den kvällen. Nu berättar jag i för sig jävligt kortfattat men sen kommer jag ihåg att det började regna så alla som var i trädgårdsföreningen satte sig under scenen och spelade gitarr, sjöng och rökte vattenpipa. Det var fan riktigt nice. Träffade massor av folk där som jaa, haha eller nää...tror vi skippar det på bloggen ;)

Vid ett bär det av till Rimforsa med klassen, vi ska nämligen grilla och dricka och vi MÅSTE sjunga SingStar! Ska vara hemma hos våran mentor Stoffe, det kommer bli riktigt kul trots vädret...eftersom vi är inomhus. Nej nu svammlar jag, måste hem och duscha, nej bada till och med! Hamnade hos Sarah så måste hem till mitt lilla rehab och fixa. Busskort och SingStar spel är fixat, nu är det bara festen kvar!

PS. Jag är så fucking stolt över mig själv, I am.

the world is burning

Snart ska jag dra iväg och möta folket på Stora torget, sedan drar vi till trädgårdsföreningen för lite kubb och grillning. Det ska tydligen vara årets tradionella hippifest, pulvret på moset så att säga! Haha nää, så kan det ju inte heta...pulvret på moset? Aja, var på stan med mami förut och åt på Wok Away. Sen slänger hon ur sig den mest jävligaste kommentaren jag hört på hela dagen; Du älskar inte mig va?
Jag trodde jag skulle smälla av, jag tror jag fortfarande är upprörd över frågan om jag ska  vara ärlig. Sen började hon snacka om att jag skulle bevisa det genom att göra en del saker, då gick gränsen. Men men, vad ska man göra ifall man har gett allt? Oj, jag märkte att nu är jag sent ute igen, blir till att springa till bussen! Ciao!


tjena ebba!

Mmm, min säng! Jag gillar verkligen den, Ebbisch med. Passar hennes stora huvud som har en as stor hjärna :)


Mössor och lakan!

Nej nu är det dags att vakna och fixa till sig, ska ju vara hos Emma vid två för lite förfest. Jag är fortfarande seg sen igår och jag orkar inte fixa här hemma. Denna veckan kommer bli tuff, det känner jag redan nu men som sagt..är det studentvecka så är det! ;) Sedan blir det att träffa dem andra med mössorna på givetvis och så ska vi fota och fixa lakanen, kommer bli kuuuul! Just jäklar, måste fixa musik kom jag på. FEEEEEEEEEEEST!



Jag vet inte varför men vart jag än går så finns den där. Jag försöker springa undan men när jag väl har stannat så står den vid mållinjen och väntar. Människor omkring mig påminner mig om den, vare sig jag känner dem eller inte.
Jag börjar tänka på känslan, vad ger den mig? Tydligen allt eftersom den fortfarande är med mig.

Klassfest

Lite bilder från klassfesten igår/idag, var fan riktigt roligt! Nu har vi bara festen kvar!


super faster/moster

Jag hade en ganska rolig dröm inatt, jag drömde om att jag hade hela sju syskonbarn (har tre in real life)! Problemet var att alla ville upp i min famn för jag skulle läsa en godnattsaga, men böckerna var på svenska och jag skulle försöka översätta hela boken till spanska så jag bestämde mig för att väcka mig själv så jag slapp göra det.

Jag tänkte att jag skulle iväg och köra lite basket snart, sen blir det teater, VIP! Jag vet inte ens riktigt vad det är jag ska se men det blir nog säkert bra. Men det är inte förrän på kvällen klockan 18. Gah, tiden går så segt tycker jag. Klockan är inte ens 13 liksom! Känns som om jag har varit uppe hur länge som helst men det har jag inte.

Sökarna

Jag har hittat en av mina favorit filmer som jag gillade när jag var liten. Sökarna heter den. Egentligen vet jag inte varför jag började gilla den för den är ganska fuckad egentligen men något är det. HIttade den på youtube, 11 delar. Den handlar om hur det var i den delen av Stockholm som man inte snackade om, utspelar sig på 90-talet. En våldsam värld av droger, rasism, brott och död. Jag hade inte lagt märke till att Musse Hasselvall spelade i den här filmen, fast han är ju så mycket mindre i filmen eftersom det var ett tag sen. Men se den, för det är något med den som är speciellt. Jag kan bara inte riktigt sätta fingret på vad det är.


Bal

Är hemkommen nu och sitter och kollar på matchen mellan Sverige och Danmark. Balen var trevlig att kolla på och alla var så fina...bilarna med! :D Har ont i huvudet, så det blir en lugn kväll ikväll tror jag. Ska skära lite gurka och äta Lay's Chips nu! Bilder från balen kommer upp sen, är för lat för det just nu.

slowly learning

Mm, har precis ätit frukost faktiskt. it's amazing! Baguette med mozarella :) Solen lyser och idag ska jag dra och kolla på balen. Mina små vänner ska nämligen dansa och jag ska sitta och äta popcorn och kolla på ^^ haha, nä men ska fota lite med..och äta popcorn!
Det känns så himla skönt att inte ha något att plugga på och ja, jag menar skolan Natalie ;)
Visst den här delen i livet kanske är över nu men jag har så mycket mer som jag vill hinna uppleva och åstadkomma. Ut i världen och knyta nya band, uppleva nya saker och utveckla mig själv som person. Im living the life, my life!
Måste fixa mig lite nu, ska dra till Sarah. Peace up.

Det är ööööööver nuuuuu!



Nu är det över och allt är klart! Det ska firas med mat i Ebbas och min mage :D

hulluhullu

Nu är jag äntligen hemkommen till slut, har varit en otrolig lång dag. Egentligen vill jag bara sova men måste göra klart lite på ett arbete, men det är det sista så det blir gött! Funderar på ifall jag ska vara vaken till över klockan 00.00, då får man ju reda på betygen för Idrott A. Kanske ska ta och se Transformers igen, hehe...nä, plugga klart kanske vore bäst.
Jag var hos doktorn idag föresten, måste få ett godkänt intyg på att jag är frisk nu när jag åker till Chile. Jag fick en Tapperhetsmedalj ^^ reeespekt!
Nej nu ska jag njuta av tystnaden, au revoir!

Jix

Soooooommar, sooommar och soool! Haavet och vinden och doooft av kaprifoool!


You are the wind for me <3

Ungefär nyss hemkommen från stan, kollade på studentkläder med mami men hittade tyvärr inte riktigt vad jag sökte. Det blev ingen klänning utan jag kör på chinos så det införskaffades today, skor med!! NYA SKOR, LOVE IT!
Har lagt undan en blus som jag får se imorgon ifall jag vill ha men den blir nog ganska säkert den. Skulle vilja klippa mig med men det känns som om det mesta är upptaget, eller iaf till dom ställena jag vill till ^^
Mamma och jag gick och åt på Yogi efteråt, så himla gott så det inte är klokt! Vi satt och pratade spanska under nästan hela konversationen (måste ju börja träna extra nu). Sen slog det mig att jag inte ska få se denna underbara ängeln på ett helt år. Hennes vackra ögon kommer inte längre kolla in i mina och se hur jag mår. Hennes värmande hud kommer inte längre nudda min. Jag ville bara tjuta när jag satt där och lyssnade på henne men jag höll det inne, hon var så glad att få prata av sig. Min älskade älskade mamma. Fan vad svårt det här kommer bli egentligen. Ett stort steg, åt rätt riktning? Tiden vet svaret.




"You always walked a step behind. A beautiful smile to hide the pain.

Did you ever know that you're my hero, and everything I would like to be?
I can fly higher than an eagle, 'cause you are the wind beneath my wings.

It might have appeared to go unnoticed, but I've got it all here in my heart.
I want you to know I know the truth, of course I know it.
I would be nothing without you."

New Moon Trailer

Oh my god, i can't wait! Hot hot hot :)


RSS 2.0