Santiago

Oh hej, sitter på skolan och pluggar. Egentligen är jag ledig idag och fram till fredag eftersom imorgon (den 18) är det Chiles nationaldag och då är det verkligen fest i hela landet. Kommer bli as kul! Jag ska till Horcon där en av mina morbröder bor, hela familjen ska samlas där och ha det trevligt. Ser jag framemot, hade varit kul att vara med polarna men det blir nog bra :) Bilder från helgen i Santiago bjuds det på nu, enjoy!


Stina och poliserna


Demonstrationståget


En kvinna med ett jävla bra plakat, fuck America


Che


En man som böjer sig ner för Allendes staty


Pinochets grav som var tvungen att ha ett skynke så att det inte skulle förstöras


Allendes grav RIP


Doggy


Stenskulptur på kyrkogården


Jag, Marc och Stina


Me and Ammi


Stina, jag, Marc och Ammi...jag vet inte vad fingret står för egentligen


Stainburger


Vatos loco


Marisol, jag och hahaha Ammi


Vi träffade två svenskar, Simon och Ludde

thinking about nothing

"All I wanted was a kick-a-bout in the park
For you to race me home when it was nearly getting dark
How I could’ve been yours, and you’d be mine
It could’ve been me and you until the end of time
Do what you want, when you want
Be as fucking insincere as you can

You could have had it all
You, me, and mum you know anything was possible"

Jag kan inte sluta tänka på hur det kunde ha varit.


vaaaaamoooooos chilenooos!

Åh jag blir så glad av att prata med mina vänner på msn, facebook och skype! Pratar med Sarah nu och jag blir hungrig, härlig känsla ;) För er som inte riktigt förstår så varenda gång Sarah och jag var tillsammans fanns det alltid mat med i bilden. Haha jag längtar tills vi ses åter!
Just nu väntar jag på att få frukost av Marisol, vi är i skolan och sov här för att vi "jobbade" så sent. Duktiga är exakt vad vi är...
Skriver på en krönika om den 11 september, då kuppen i Chile inträffade. Går lite sådär eftersom jag inte riktigt känner att jag kan koncentrera mig, jag vill upptäcka så mycket och gå ut på äventyr! Vet inte om jag har nämt det men Ammi, Marisol, Stina, Marc och jag åkte in till Santiago för att bo hos Marisols brorsa. Vi skulle även dokumentera demonstrationen som skulle äga rum inne i stan. Vi spenderade helgen där och det var mysigt, kändes som om det var lite semester. Några pics från helgen slängs upp såklart fast senare, tillsvidare får ni nöja er med bilder från när vi såg Chile - Brasilien. Vi hamnade i tidningen by the way :)


Jag är lycklig, syns inte det?


Kumbia Queers

Här är lite bilder från när vi var på förfest och sen när vi drog på konsert och såg Kumbia Queers. Fett bra!
 

Vaaaamos, vamoooos chilenoos!

Igår kväll hade vi lite mys med klassen, vi körde lekar då man skulle skulle säga massor av positiva grejer till varandra och fy vad härligt det är att höra! Trots att jag vet allt redan ;) Haha nej nu ska jag sluta, jag är glad för att jag har fina människor omkring mig. Och fina i Sverige och Tyskland såklart, glömmer dig inte Torkel.
Ikväll ska vi ut och se på fotboll, det är ju nämligen Chile-Brasilien. Jag kommer vara galen. Eller jag är det nu, Juan Diego (lärare) och jag höll på sjung/skrika inför fotbollen så nu är jag på topp. Slänger upp en fin bild som Marisol tog, vad söt jag skulle vara om jag var vinögd :)


Pictures


Marisol är praktiskt taget i skiten


Syster och jag är på toan

Havet

Stina den fina

Marisol

Frukost

Marisols ring

Juan Diego! :D

Marc, den enda killen

Happy me

Chillin

Söt!

Min bok jag läser

Till mamma

Jag vill inte att du kommenterar min blogg mer och jag klarar mig gott och väl utan din negativitet, tack!

"Nasta natt tar jag hem en tysk man..!"

I really hate this but i have to do it. Skriva utan sveriges tre egna speciella vokaler alltsa. Klockan ar 19:17 och ag kom hem fran skolan for en liten stund sen, det blev en lang dag. En lang men trevlig, forutom att jag ar snuvig. Vi drog ner till Sushi stallet och kopte med take away upp till skolan. Haha Marisol och jag, ni skulle sett varan mat! It was sicked, det var sa himla mycket av allting. Men gott var det :) Vi kollade pa en tung film om hur det var att vara fotograf i Chile under den tiden som Augusto Pinochet styrde landet. Det eggade mig att aka in till Santiago den 11 september da det ar demostrationer eftersom kuppen var den 11. Sags vara valdsamt men det skulle vara intressant att fa en inblick hur det gar till har. Pride paraden var i Valparaiso idag foresten, kunde dock inte ga pa den eftersom vi sag filmen men vi ska ivag ikvall pa nagon konsert med Kumbia Queers. Fast forst forferre hos Stina!

Just det! Kom pa en viktig grej, jag har inte traffat min moster och mina kusiner ( som jag bor med ) pa tva dagar nu! Jag vet inte vart dom haller hus, tycker ju dom borde lamna en lapp iaf. Meeeen icke. Sa nu blir det fest har och jag ska krascha hela stallet :D Nej skojade bara. Det var as kul, jag hade vart ute med nagra polare och en av mina tjejkompisar kunde inte riktigt ga hem sjalv sa jag tankte att det var bast att hon sov hemma hos mig istallet. Men klockan var ju 06 pa morgonen och jag hade inte sadan lust att vacka min moster och fraga om det var lugnt sa jag smog in henne pa mitt rum. Trodde jag. Sen ungefar klockan 07:45 for att vara exakt hor jag min moster ropa pa mg och be mig komma ut fran mitt rum for att hon vill prata med mig. Jag bara: Shit. Jag gar ut halvt dod, bade av trotthet och av att jag fortfarande ar lite onykter.
- Ligger det nagon mer i ditt rum an bara du?
Jag kande magen knyta sig.
- Ja, min kompis hade tappat nycklarna och kunde inte ga hem sa jag lat henne sova har for att det var sakrare.
En liten stund av tystnad. Jag tanker att nu ber hon mig flytta ut.
- Den personen ska vara ute ur huset innan jag gar till jobbet som ar om en kvart.

Jag kan forsta att det var lite daligt av mig att inte fraga men skulle jag vacka kvinnan klockan 06 och fraga onyktert och draggigt om det ar lugnt att min klasskompis som ar nagot rund om fotterna och inte i tillstand till att hitta hem till sig sjalv far sova over? No, i don´t think so.
Sen fick jag reda pa av min kusin att min moster hade trott att jag hade tagit hem en chilensk man som jag traffat ute...hon maste tanka bra om mig eller vad sager ni?

woow

Åh solen lyser idag och idag ska jag vara på topp! Har jag tänkt. Sista inlägget handlade om att jag mådde dåligt och jag kan säga er att, erhm, jag spydde 32 gånger den dagen/natten. Not funny!
Men så blir det väl om man inte äter rätt, inte dricker vatten och dricker annat alldeles för mycket. Men nu har jag skärpt till mig! Nu äter jag iaf, Jello...skit äckligt :)

Idag ska vi göra filmintervjuer, tänkte att jag skulle fixa så att man kan se vad det är vi gör på skolan. Jag och Nattis dansar ooooh, nu börjar vi! Oj, vi har fått en ny klasskamrat! :D Wihuuu!

RSS 2.0