it's christmas tiiiime

Gissa vad jag har gjort?  Jag har ätnligen fixat klart julklappar till familjen, känns himla skönt. Var på stan med mamma och brorsan, gick även till apoteket och köpte allergitabletter till mig för att det känns som om jag håller på dör av dessa små jävlar ( marsvinen ). Mamma är i full fart med att fixa i köket så jag har försökt att slå in Elias julklapp som han ska få av Eric, en stor jävla styrkelyftsmaskin, as jobbigt! Men jag hoppas det är värt det, om inte ungen tycker det är fint ska han få se på grejer...

Cricke var här med sin hund och fy, vad jag vill ha en hund nu! Jag blir helt galeeeeen, trots att han började jucka mot soffan. Han ska vara med oss på julafton :) Det får duga som julklapp tills nu. Johanna och jag klädde även granen, som måste vara den gräsligaste och sneaste in Swdeden for this moment. Fast i för sig är min gran hemma i Berga inte mycket vackrare. Måste hjälpa mamma med drycken, hej!

PS. Just det, god jul på er! Ifall jag inte kommer in tomorrow.

Geten ska dööööö!

Sitter här ensam i vintermörkret, eller kanske inte ensam men jag är den enda som är vaken. Dem andra har redan somnat och jag känner att jag inte kommer kunna somna på ett bra tag, jag som ska upp så tidigt idag. Ska till Sthlm vid 08:00, har inte packat klart och jag har inte heller städat. Kul att komma hem sen...

Men dagen har varit chill, eller helgen kanske man ska säga. Emma kom till mig yesterday och vi såg på film och sen när vi vaknade så blev det scones! Det var faktiskt väldigt gott, fast den var gjorde med blåbär/hallon fil som var några dagar gammal. Det blev en promenad med, där jag konstaterade att ankor inte käkar mandariner. Sen kom Sanna och Viwi, det blev ett väldans springande vid resecentrum då jag skulle hämta nycklar från Kalle och det ena och det andra.Men vi kom hem tillslut, där vi fick fläska på och se film. Vi såg såklart Twilight, vet inte hur många gånger jag har sett den nu men den är så bra! Funderar på att läsa böckerna faktiskt. Haha, jag såg även Kogänget idag kom jag på. Det var ett tag sen jag såg den, men den är rolig på sitt lilla sätt :)
Nej nu ska jag spela Frets On Fire tills jag inte orkar lyfta ett finger, eller så ska jag ut och hitta mig en vampyr!
Ja det skulle vara kul...men jag måste öva på mina skillz på FoF.
Salut.

Lassi

Middagen igår var mysig och trevlig, vi var ute och åt på Yogi. I love that place! Dem har ju något av det bästa jag vet; Naan bröd. Min nya favorit är Mango Lassi, mumma! Skulle provat den nya restaurangen Meza men så blev det icke, en annan gång kanske. Kommer inte riktigt ihåg resten av kvällen, inte för att jag var påverkad eller något utan för att mitt minne suger. That's some true facts. Vi gick och lade oss runt tre tiden i alla fall, sen på morgonen kom jag på att jag hade tvätttid, som jag missade. Tänkte att då kan jag lika gärna gå till banken och fixa some stuff men den var såklart stängd. Men det var skönt med en liten promenad, jag såg även att det var ponny ridning för dem små vid St:Larskyrkan, så mysigt. Shit vilka rövar dem hästerna har föresten! Eller jag menar att dem har breda höften, ehm?
Anyway, har kollat på OC idag, säsong 1 och måste bara säga att fy fan vad jag hatar Oliver! Han väcker mörka känslor inom mig, skithuvud! Men tänkte lugna ner mig med lite ris a la malta som jag gjorde lite tidigare, eller jag ska nog äta lite mat först :)

PS. I lööööv foood :D Like my soul sistah!

Voooooooooolvooooo!

Jag säger bara en sak; i natt kommer jag sova som en stock! Kom precis hem från Rimmet och våran lilla raggar-runda.
Emma och Ewe kom och hämtade mig runt 16-17, drog mot mor där det bjöds på fika. Fick med mig julsaker och diverse saker, nu ska det pyntas mer. Efter det drog vi Melkers och hängde som ett par riktiga bönder, sen vidare hem till Ewes mom. Haha, där bjöds det på ännu mer fika. Emma drack lite av sin alkoholfria glögg eftersom hon körde, det visade sig vara 10%. Eva alltså :)
Vi kom sen på att grötfesten redan hade börjat så det blev det inget av, gör inget egentligen eftersom jag har så jävla mycket risgrynsgröt här hemma. Vi drog in till Linköping igen sen, stannade till hos Fanny och fick en liten opera konsert. It was nice. Jag började känna mig lite hängig efter ett tag, tror dem andra också gjorde det så vi bestämde oss för att dra hem. Meeen först! En sväng nere i centrum med dunka dunka, haha, vi raggade mest på små kidz men fick tyvärr ingen napp. Bättre lycka nästa gång kanske, nu ska jag dunsta ner i min säng och sova tills blommorna börjar blomma!

rimforsa

Snart ska jag till Rimforsa för att hämta lite fler saker till my crib, äntligen ska jag få en fucking gardinstång så man får lite privacy. Ska åka med Emma o Ewson, försöker komma på ett ställe där Emma kan få sladda lite, ja, Rimaster!
Där har flickan gott med utrymme att leka :) Provet gick helt okej föresten, energy is my thing. Jag undrar bara ifall vi hinner tillbaka till grötfesten, vi ska hem till Ewe med och..jag vet inte riktigt vad hon ska göra men jag ska leka med Raaazel!
Jag har börjat drömma om dogs nu, soon, im telling you, soon! Jag SKA ha en hund, jag bara ska.
Nu ska jag sova lite bara, inte för att jag tror att jag hinner utan för att jag känner att jag bara svammlar om ditt och datt.



Slänger in en bild från i sommras, peace!

mine mine mine!

Hallå hallå, det här är X-22! Jag undrar egentligen vad hon menar när hon sjunger det, vem det nu är som gör det. Gammal låt är det i alla fall. Sitter här och försöker plugga på naturen, har prov imorgon, icke kul. Men sen blir det grötfest, wihuuu! Bara några dagar kvar till jul nu föresten, sjukt vad tiden går fort. Jag har ännu inte köpt några julklappar men det ska det bli ändring på. Ska unna mig lite B&J nu, because im worth it. Sen back to study!


oh mr!

Himla onödigt att jag till skolan idag, skulle gjort som Emmorna och stannat hemma. Det var inför temaveckan om mångfald, som vi ska ha när man kommer tillbaka från lovet. Vi kollade på Shan the mans dvd, haha ganska rolig. Sen drog alla till Nationernas Hus där vi fick lyssna på världens sämsta föreläsning, jag körde quadrapop istället och kollade på när Anders pimpade sig med sina "hoes".
Kör lite poker nu men tänkte fortsätta lite på en låt som jag började på igår, i think this can be something.
Först ska jag lyssna på min happy song!


Oh I believe in yesterday

Jag är alldeles död, helt utslagen. Eller inte riktigt men jag orkar fan inte röra på mig, skulle betala någon så att den går och handlar åt mig för jag har verkligen ingen lust att gräva mig fram genom snön. Vi stängde caféet igår, firades med utgång! Det var en rolig kväll fylld med smällkäftar och kärleksfulla förklaringar, haha, tyvärr slutade det en aning tidigt för mig. Jag är skyldig Sofie en påse! Men nu måste jag vakna innan Soffan och Gemet kommer, Shutter tonight...jag skulle lagt in en bild på omslaget men när jag sökte på det sket jag nästan på mig så vi skippar det.

Yesterday, all my troubles seemed so far away
Now it looks as though they're here to stay
Oh, I believe in yesterday


PS. Jag åkte inte taxi hem Emma!


Santattack

Emma och Hampus var här och lämnade lite grejer som jag fick av Kims mamma, julstuff :) Nu ska jag pynta så att det bara ryker om det, nej men med det lilla jag har i alla fall. Idag träffade jag tomten by the way, eleverådet hade fixat så att två personer sprang omkring utklädda till tomtar och den som först kramade tomten fick ett paket. Vem fick ett paket då om inte jag, haha jag blev helt exalterad när jag hörde Emma ropa: Tomten! Flög upp ur stolen och tacklade in honom i väggen, Sarah likaså. Haha och en kram förstårs.
Men nu måste jag plugga! Natur och matte, yes vad det är kul att leva ibland.

Ordspråk

Ost ost ost, jag har inte haft en "egen" ost på hur länge som helst. Sen när jag stod där i Ica och såg det fina röda pappret som omgav osten kunde jag inte låta bli, jag slog på stort helt enkelt. Nöjd? Det vettisjutton, har inte provat den än men förväntningarna är höga. När jag gick hem med mitt gods och gick förbi ån där ankorna glider omrking kom jag på att jag hade köpt bröd. Så jag bestämde mig för att stå där ett tag tills alla ankorna fick varsin brödbit, det gör jag aldrig om för fy vad kallt det var!

Det förvånar mig alltid hur smarta och kloka en del människor är, inte för att jag går runt och tänker: vilka jävla puckon jag umgås med. I don't. Idag var det Aces tur att förvåna mig, våra samtal brukar inte vara så djupa eftersom han bara är allmänt knäpp. No offence to you :)
Jag höll på att dissa honom för att han fotade med sin mobilkamera och bla bla. Sen sade pojken något riktigt bra:


- Lise, kära du... det är inte kameran som gör fotografen

Oj vad han steg i mina ögon, sen sjönk han totallt när han fortsatte sina ordspråks med "En stor kuk är ingen tröst i en fattig familj." Haha liksom what the fuck? Den får jag nog ta och sulta på ett tag.
Nu ska det lagas mat för en hel armé, tjohej!


Britney Spears, en riktigt talare det där

Jag har inte riktigt haft några tankar om Britney Spears, men jag läste precis en sak som hon har sagt. Kunde inte låta bli att få lite fördomar om kvinnan efter detta.

"Jag gillar de flesta platser jag varit på, men jag har aldrig riktigt velat åka till Japan, helt enkelt för att jag inte tycker om att äta fisk, och jag vet att det är väldigt populärt där i Afrika."
                                                                                                          - Britney Spears

Men nu måste jag hjälpa Ewe med fifflet!

Dagens

Humör: Utvilad och lugn
Gjort: Kollat Oz, ätit och varit med Linnea
Planer: Se Narnia ( mysig film det där ) och sen klättra över till någons balkong vid slussarna för att chilla med Ewe
Ser på: Alla vackra julbelysningar som mina grannar har på sina balkonger
Lyssnar på: P3 Street
Läser: Hm, jag läser faktiskt inget just nu. Men jag vill läsa Alkemisten, eller jag kom på att jag lånar en bok av Sarah som heter Deception Point av Dan Brown fast jag har inte kommit längre i den.
Dricker: Apelsinjuice
Äter: Ska poppa lite popcorn snart till Narnia tänkte jag
Bästa: Att jag har vunnit sjukt mycket cash på texas, fast på facebook eftersom jag har avslutat mitt medlemskap på partypoker. Pratat med Tjongan med och hon kanske ska hälsa på mig i Chile, wihuuu!
Sämsta: Hmm, tror inte det finns något :)
Väder: Immigt, men glad för att det inte är något slask ute nu i alla fall


heeey miss blue

Jag var på "Tomtenatta" förut i Grände, eller Leo kanske det heter nu, hänger inte riktigt med där men i alla fall. Skulle prova en snygg tröja jag hittade så jag tog av mig min tjocktröja, så ser jag plötsligt på min arm; det äckligaste blåmärket jag sett! Haha, får såklart panik typ och som den hypokondrikern jag är så förmodar jag det värsta.
Jag kommer dö inatt.
Nävars, men jag har säkert blodcancer eller något liknande.



Jag har aldrig varit med om att det syns små prickar på ett blåmärke, men fan vad löjlig jag är nu! Det kommer säkert vara borta tills imorgon, silly me liksom.


Me and Simon

ÅH ÅH ÅH!

Jag läste precis att en av världens underbaraste och vackraste kvinnor ska släppa ett nytt album nu i januari, i'm talking about Laleh. Hon släpper sitt tredje album den 21 januari och gissa om jag ska köpa den. Inte nog med det, hon kommer till Norrköping den 28 februari! Det känns som om jag svävar på moln, små fluffiga moln, såna som Mumintrollet åker på.
Moln :)



Just det, dansen gick bra föresten, det var riktigt kul trots en del svårigheter. I love my work after all. Tänk vad kul det hade varit ifall man hade valt estetlinjen; dans, teater eller något liknande. Förstår inte riktigt varför jag valde journalistik ibland, jag har kommit fram till att det är inte på det sättet jag vill skriva utan mer författandet. A big miss det där.
Måste lägga mig nu, eller ska se Christine först, öppnar caféeterian tomorrow!
Sleep tight all night!

Dance with me

Hatar detta piss väder! Eller det jag hatar mest är nog att mina sneakers inte håller mina fötter varma. Imorse fick jag reda på att praktiken var slut och jag kände mig alldeles lättad, det visade sig sen vara fel så en vecka till.
One week. det går fort hoppas jag :)
Ska dra iväg och jobba sen, hoppar in för en annan ledare som är sjuk. Det ska bli kul för att jag ska leda dansgruppen, jag som älskar att dansa!!! Wiie, ska hitta lite bra musik som jag kan ta med mig så att det inte blir Sven-Ingvars som vanligt. För det kan jag tyvär inte röra mig till, eller kan och kan, jag låter gärna bli.
Nu måste jag fixa lite käk till magen innan jag drar till jobbet, peace.


RSS 2.0