Leaving for Katrineholm

Snart snart snart, egentligen borde jag städa men jag vill inte :D Eller jag orkar inte rättare sagt, jag vill bara sitta här i solskenet och lyssna på musik.
Looooving youu, is easy cause yooour beautiful..lalalalalaaa!
Jag fixade föresten att göra våfflor, alldeles alldeles galant. Men nu är man ju spyfärdig på köpet men det får man ta.
Åh vad härligt, så vackert väder! Perfekt dag för att fota massor, and i will! Känns som om vårkänslorna börjar komma, kanske en aning tidiga men det gör inget, absolut inget alls. Ska duscha nu, Katrineholm here i come.



Sarah blev glad and that made me happy too :)

i need one egg!

Har låst in mig på toaletten för att inte väcka Sarah med all mitt skrivande. Känns som om klockan fortfarande är ställd på igår och att jag egentligen inte har sovit överhuvudtaget...men det har jag :) Min hals strular som vanligt och jag är förväntansfull, inte vad det gäller halsen utan Katrineholm. Har aldrig varit där så det ska bli fun. Jag hade tänkt att jag skulle överraska ungen med våfflor till frukost, dock har jag inte alls höga förväntningar för det kommer säkert bli att jag somnar om och sen blir klockan alldeles för mycket för att jag ska hinna. Fast näe, jag ska banne mig göra våfflor!
Men jag behöver ett ägg och det finns ingen affär som har öppet nu, fast mamma har ju säkert ett litet fjuttit ägg som vi kan få. Tror jag ska kila över och tigga, stay tuned!


Slut på praktiken snart

Ojojoj, denna veckan har verkligen bara farit iväg. Inte har jag hunnit träna något heller och det kommer jag nog inte göra resten av veckan eftersom jag åker till Katrineholm nu på fredag.
Hoppas Ewson blir frisk bara, det blir nog roligare ifall hon följer med. Funderar på ifall jag ska ta med mig kameran och fota lite, det känns som om lågan har vaknat till liv nu igen...äntligen!



Sista dagen imorgon med på min praktik, det har varit väldigt roligt och det känns som om jag kan bocka av något från min vad-jag-vill-jobba-med-när-jag-blir-äldre-lista. Not children iaf, inte för att jag inte tycker om barn länge utan för att det VERKLIGEN tar på krafterna att jobb med dem, inte så kul att komma hem från jobbet alldeles utsliten.
Men jag kommer nog sakna dem små grejerna; hur dem kommer springande till en för att söka skydd och värme när vi är ute och leker i snön, hur dem håller på med ens hår när man hjälper dem av med skorna, hur deras små händer tar tag i min som är så mycket större..snyft!
Nej men fan vad skönt det kommer bli med! :D


Melodifestivalen..mamma mia!



Kvällen igår var mysig, men jag fattar inte bara riktigt vad det är med svenska folket...mamma och jag kollade på Melodifestivalen (trots att vi blir så besvikna varenda gång) och jag tyckte faktiskt att en av låtarna möjligtvis hade en chans att komma långt på själva Eurovision tävlingen. Låten hette Alla och var riktigt "festival-aktig", jag tror tjejen sjöng på grekiska om jag inte tar helt fel nu. Som tur var finns det något nytt i det programmet som heter typ internationella juryn som lyckligtvis valde henne till en andra chans eftersom hon inte kom med på topp 5.
Jag är 99% säker på att om hon vinner så kommer hon komma bland top 3 på Eurovision, jag sätter en tjuga på det alltså! Nu måste jag i säng för imorgon blir det verkligen en låååång dag.

Sickness

Tror jag börjar bli sjuk igen and i hate it, det blir ju inte bättre av att jag känner mih helt retard in the head after last night. Var så jävla kallt när vi var påväg hem till Emma så jag tror mina pattar frös till där ett tag. Men nu är jag hos mamma så hon kan göra mig frisk. Eller jag kom nog hit mest för att vi ska ha en ost & vinkväll tonight, im kind of week for cheese soo. Sitter och kollar på gamla bilder som finns på datan här och fuck vad kul man har haft det!
Delar med mig lite av some pictures bara för att Molly Sandén ska vara med på Melodifestiavlen idag, you go girl!
Det tyckte jag var en jättebra anledning...


Biggish fishish!

Eloooooiiiiiiseeeeee, ääär vii mer ään baaraa vänneeer?!
Jag måste erkänna en sak, i really get carried away when i hear that song.
ARVINGARNA FÖR FAN!
Linda skulle vara stolt över mig om hon visste vad jag sitter och tänker här och nu...
Annars har dagen flugit på bra, bara det att jag har gått och blivit förkyld nu..igen. Men det stoppar ju inte mig från den underbara chansen att spöa mina små vänninor på bowling! Eller okej, jag hoppas det går bra imorgon iaf. Ska som sagt spela bowling imorgon med några och sen ut på krogen för någon drink eller två.
It will be awsome, as usually! Men nu ska jag se Big Fish, som Viwi ( jag vet inte hur många gånger hon har påpekat detta ) så innerligt säger att jag måste se.


Bakery

Halloj! Kom precis hem från Emma, vi hade en riktig bakdag igår och sen kom Elin och Sanna för att godkänna bakverken. Jag tror det mesa blev godkänt, Emmas pollykaka säger jag bara..shit! Vi bestämde oss sen för att gå och hyra en skräckis som inte alls var så bra som vi trodde, jag kommer inte ens ihåg vad den hette för att varna er. Men vi stängde av efter 5 minuter kanske och körde singstar istället. Emma och jag vann första ronden, övning ger färdighet serru! Sen blev det att vi slaggade där, alltid lika trevligt må jag säga :) Jag sov hur bra som helst föresten!
Slänger in en video med Organ - Brother, den är sjukt bra!


Ska fixa något att smaska på nu och sen sega mig lite för sen blir det träning, see yah!

24/1-99

Idag när jag höll på städa bland mina grejer hittade jag ett brev, ett brev som du skrivit till mig när jag var ungefär 9 år. Det var två pappersark och du hade skrivit på båda sidorna. Det värmde mitt hjärta när jag läste hur du verkligen hade försökte skriva så att en 9-åring skulle förstå. Förstå varför jag fortfarande var här och du där och att du, efter allt som hänt, fortfarande tänkte på mig.
Jag kände att något blött rann ner från min kind och hur pappret blev märkt av en fallande droppe. Jag har antagligen läst brevet tusen gånger men det verkar som om mitt minne tillåter mig att glömma, glömma dina ord och glömma dig.
Jag fastnade vid en fråga du skrev.
Vad har du funderat på senaste tiden?
Jag vill så gärna svara, jag vill stå framför dig och skrika det rakt ut i ditt ansikte; DIG DIG DIG!
Jag vill att mina ord ska tränga igenom ditt skal och rubba balansen som du skapat i ditt nya liv, jag vill att du ska känna ånger, sorg, förtvivlan men samtidigt vill jag inte såra dig. Du är trots allt bara mänsklig, precis som jag.

Det var första gången jag gråtit av att läsa det brevet, jag ser det som något possitivt nu. Jag skäms inte längre för att gråta och jag kan visa mig svag, till en gräns. Men jag lär mig, jag försöker.


The girl in the basement

Egentligen, tänk vilka skräckfilmer man skulle kunna göra av sina mardrömmar. Jag hade en riktig äcklig mardröm inatt osm lätt skulle kunna bli en film. I så fall skulle jag kalla denna för " Flickan i källaren"

Jag var nere i källaren (men i drömmen så var källaren cykelförådet) och skulle hämta något men lyset funkade inte. Det enda ljus jag hade till hjälp var fullmånen som lyste in genom det lilla fönstret längst upp på väggen. Väggarna var vita och kartonger, sängar och diverse saker var i högar överallt. Jag kunde inte riktigt se hela förådet för att det svängde in i ett vrå lite längre bort, jag försökte se över kartongerna och när jag precis skulle gå in med foten innanför tröskeln såg jag en arm som dök upp där väggen svängde in, som om någon stod där och väntade på att jag skulle komma.
Jag kommer ihåg armen såväl för att den såg så smutsig ut mot den vita väggen. Jag fick kalla kårar och bara stod där, sen så fortsatte drömmen plötsligt någon annanstans men sen kom jag tillbaks till källaren. Jag kommer inte ihåg vad jag hade vart med om här förut, jag kände bara på mig att något kusligt skulle hända. Men den här gången hade jag med mig en vän, kommer inte ihåg vem men vi kallar honom för Torsten. Torsten gick in i källaren medans jag stod kvar vid tröskeln, exakt samma plats där jag hade stått drömmen innan. Han letar och rotar bland kartongerna och jag känner att jag börjar bli ängslig. Jag kollar omkring mig och så ser jag väggen där jag hade sett armen och jag kommer plötsligt ihåg och i samma stund så dyker den jävla armen upp igen. Jag försöker skrika åt Torsten; AKTA! Men mina skrik blir bara dämpade och det enda som kommer ut är tunga andningar. Jag vågar inte heller röra mig, eller rättare sagt jag kan inte. Det är som om mina fötter sitter fast med cement mot det kalla golvet. Armen börjar visa sig mer och mer och sen springer vålnaden ut med ett ekande skrik mot Torsten. Sen vaknar jag.

Ja, det var det. Jag hade tänk gå ner till cykelförådet för att låsa min cykel men det kan jag ju glömma nu. Nej jag borde göra något annat så jag glömmer bort denna dröm, ska göra lite frukost och sen dra in till stan.

It's feel like a new moment has come and to be honestly; i embrace it with my hole body!


phone found!

Vem har sett fantomen utan kläder, lalala. Sångerna vi sjunger på förskolan sätter sig som smör på hjärnan och min egna favorit är Fantomens brallor, skönt beat! Jag har föresten fått min älskade mobil tillbaka, tappade den på bussen härom dagen och jag blir så glad att det finns så hederliga människor som lämnar in diverse grejer man tappar. Däremot fick jag åka ut till Kallerstad för att få tillbaka den och tack vare Emma så fick jag den nu innan helgen, rena rama turen hade vi med busschaffören som visade oss vägen annars hade det nog tagit en evighet för oss.



Haha bäst när han sjunger; Wooow! vid 1:05. That's boy knows how to get the crowd wild!

Vägen till hjärtat...

Nej nu får det vara nog med detta, måste skärpa mig fan med mina sovtider. Inatt sov jag bara två timmar, liksom vad sjutton gör jag uppe till klockan 04:30? Nada. Kändes as jobbigt att dra till praktiken men som tur var lekte vi mamma,pappa barn och fixade så att det var natt ganska ofta så jag fick vila lite iaf. Pulka blev det med, så jag är heel nöjd! Imorgon ska jag ta med mig kameran och börja fota lite, det ska bli intressant att se vad resultatet blir.

Efter praktiken drog jag hem till Emma för lite käk och SingStar, det var riktigt kul och jag kom att tänka på något som jag har hört någonstans; Vägen till hjärtat går genom magen.
Så sant som det är sagt (eller skrivet), och med detta vill jag säga tack till er som har gjort det åt mig! Lagat något åt eller med mig, jag uppskattar det sjukt mycket även fast jag kanske inte visar det..men ni känner mig ju så jag får skylla på det :)

Imorgon blir det jobb med, ska försöka hinna förbi skolan och hjälpa till med våran monter som vi ska ha på mässan som kommer. Ifall jag kommer ifrån dagiset lite tidigare vill säga. Men nu börjar klockan bli lite väl sent, bedtime story!

läderflickor och dynamit harry

Äntligen vad skönt, ligger i min EGNA säng och bara pustar ut. Den här helgen har det vart full fart på kan man säga, eller hela veckan egentligen. I fredags drog vi ut ett helt gäng, det var riktigt riktigt kul! Haha, måste göras om snart tycker jag. Eller vad säger ni läderflickorna och dynamit harry?
Slaggade hos Emma och sen bar det av till Rimforsa för att hjälpa mamma med flytten. Det var otroligt tröttsamt så Sanna och Elin fick mig på väldigt bra humör när dem bjöd över mig på middag. Vi åt tacos, smulpaj med vanlijsås och godis! Kan det bli bättre? Japp, vi hyrde en film med, en liten skräckis som inte var så läskig som jag hade trott men det gick. Så idag tog vi det sista som fanns i Rimforsa och jag är typ nyss hemkommen från dagens bravader, trött som attans men det stoppar inte mig från att dra och träna nu, salut!

!!!

Nu har det blivit vitt på marken igen och jag som trodde att våren började komma lite extra tidigt i år men icke sa Nicke. Nitlott på den. Barnen på dagiset tycker det är kul iaf, jag älskar min praktik föresten! Det enda jobbiga är att vakna så tidigt och att det är så långa dagar, är ganska slutkörd när jag kommer hem. Min bror är på besök, har vart det sen tisdag och idag så åker han hem. Det har vart roligt men samtidigt fyllt med tårar. Mamma, han och jag har haft värsta snacket angående min resa till Chile. Det blev många känslor som kom upp där och jag vet fortfarande inte riktigt vart jag befinner mig i den frågan. Jag är bara helt förvirrad när det gäller det där så jag antar att jag måste lägga det på hyllan för orkar inte deala med det just nu. Men det är kul att familjen stöttar en, jättekul...tack.

Men som sagt, det har ju även vart trevligt. Vi var och spelade bowling härom dagen; han,mamma, Sarah och jag. Det var riktigt trevligt, sen gjorde Sarah och jag middag till dem, lasagne! Har inte riktigt uppskattat den maträtten tills nu, i love it. Men ska ringa Eric nu, sen ska jag träna med Sarah och förhoppningsvis ska jag ut senare med några andra :) Ifall min hals tillåter mig göra detta.

mammitaa

Yees så var man hemma i det varma, hatar att det är så kallt men det börjar bli ljusare nu iaf. That's a good thing. Bion var helt okej, inte jätte bra och inte dålig, sådär lagom. Ska bli professionell wrestler hade jag tänkt, få nitar i ryggen och gafflar i pannan. Respekt ju.

Haha, fick en as lustig känsla...jag vill sova med maaammma! Nej men nu får jag ge mig, inte bra att hon flyttar så nära för då blir jag så beroende av henne igen and i don't want that. Tex idag tvättade hon mina kläder, va fan liksom?! Jag vet inte varför jag lät henne, jag bor ju själv nu, eget ansvar för sjutton. Nä nä, ska sluta med det genast. Faaast, först ska jag fråga ifall hon vill komma hit och sova över, SEN ska jag sluta med detta mammande :)
Hihi. Men nu ska jag göra fruktsallad som min sängfösare och nu ska jag fan i mig somna tidigt och inte klockan 03:35!
Lyd mitt råd soulsistah!

Spotify invites!

Hey Spotify, you're so fine, you blow my mind..hey Spotify! Jag är så himla frälst man kan bli av detta program, om ni inte har det så finns det en sida där man kan få invites. Jag fick mitt därifrån bland annat.
http://lakka.se/index.php?p=spot

Var och simmade med Sarah, tränade på att kråla så jag känner mig i praktiskt taget utslagen. Hade tänkt göra en fruktsallad efteråt men det blev macka med advocado istället, det är ju gott det med! Jag ska på bio med tomorrow, förhansvisnig på The Wrestler, passar ju perfekt till mig och Sarah, vi som är sådana spännisar. Eller jag ska nog tala för mig själv bara...iaf, ska bli kul för det var as längesedan jag var på bio. Ska köpa biopopcorn, bland det bästa jag vet!!


children :)

Godmorgon godmorgon, som vanligt somnar jag alldeles för sent och konsekvensen blir att jag sover bort dagen. Ska hinna med att träna idag tänkte jag och lägga mig tidigt för imorgon börjar min praktik :) Det ska bli så himla kul, eller jag hoppas det iaf. Ska nämligen praktisera på en förskola och jag som älskar barn!
Gulligulli.

Min syrra lade upp lite bilder på Vrindavani och Ayodhya (hennes döttrar) och jag får värsta attackerna av längtan. Sjukt jobbigt att vara ifrån personer man verkligen älskar but soon!


RSS 2.0