Hello



Jag kommer ihåg när jag var i Stockholm och saknade dig, då lyssnade jag på denna.

Well you are the one, the one that lies close to me.
Whispers "Hello, I've missed you quite terribly."

Snart kommer det bli värre.

pictures

Här är lite bilder från dagen :)


Elin, Emma och Sanna


Viwi öppnar presenter


Zelda måste nosa så allt är okej


Sami har blivit så stor nu ( låter som en kärring jag vet )


Viwi provar sina as tuffa brillor som hon fick av mig och Ewe


När man dricker åker drickar runt i glasögonens bågar, STATUS!


Mat ställs fram


Banan med chocklad äts


Jag med Elliott


Viwi med Theodore


Jag och Elliott skrattar åt Sanna

Keri Hilson, Kanye West ft. Ne-Yo


2005 Chrysler Firepower

Yes nu är jag klar och redo för dagen!
Emma kommer om 15 minuter och hämtar upp mig, jag funderar bara på vad jag ska grilla. Korv, burgare?
Aja det löser sig, jag har föresten hittat en av mina drömmbilar. En Chrysler såklart :)





Mmmm, läckert!!

Spice up yor life!

Happy birthday to you, happy birthday dear Viwi, happy birthday to you! Idag fyller flicketösen 19 år och det ska vi fira genom grillning i Rimforsa. Det kommer bli riktigt trevligt tror jag, ska ta med mig kameran och fota lite. Tur med vädret har vi ju med, jag hoppas Ewe tar med gitarren för det skulle vara pricken över i:et.

Igår så sade jag upp min lägenhet, kändes lite ledsamt så mamma bjöd mig på fika efteråt. Vi pratade lite och jag kommer verkligen av hela mitt hjärta sakna henne, men det är nog förståeligt så mammakär som jag är.
Eller det finns så många människor som jag kommer sakna, men ibland måste man göra sådana val.



" Anytime you need a lover call on me, I'll be waiting
Anytime you need a lover call on me, my heart is aching
Call on me, anytime you want to"


Resumé

Nu ska jag jag räkna upp vad jag har kvar så jag får en liten inblick.

Internationella Matte Prov B
Fotoprov
Mediekunskapsprov
Ljudmediaprov
Inlämningsuppgift Idé och Kulturhistoria
Mutlimedia arbete

Studenten om 2 veckor!

Hajk i Omberg

Hajken var riktig rolig, dock är jag sjuk nu och det suger för jag hatar att vara sjuk. Jag försöker plugga på två prov som jag tänkte göra imorgon men jag har så ont i huvudet och allt så det enda jag kan göra är att se på Transfomers. Hihi, den är så bra! Mamma kom förbi förut med mat till mig, gullig det är vad hon är. Mim mammita.

Lägger upp lite bilder och jag säger det, om ni inte har varit i Hästholmen så åk dit för fy sjutton vad vackert det är där!


I LOVE YOU GOD!

JAAAAAAAAAAAAAAG KOOOOOOM IIIIN!!!!!! JAG SKAAAA TILLL CHIIIIILE!!!!

Shit jag kan inte tänka för tillfället, jag är helt i trans. Jag ska till chile, till chile! Jag kom in på utbildningen!
Jag ska få träffa min syster och hennes döttrar, jag ska få se när dem leker, jag ska få se när dem skrattar.
Tack Gud. Tack!

Jag svimmar nu.

i belivie in you!

Haha alltså jag vet inte riktigt vad det är som är fel på mig...jag har inte packat än! Chillaste människan ever, that must be me. Men jag har en sådan träningsvärk att jag inte kan göra något annat än att ligga här i sängen. Vädret är lite mörkt. Solen slåss just nu mot molnen och jag hoppas innerligt att hon vinner kampen för idag vill jag inte ha regn.
No way in hell.
Men en bra grej som händer idag är att idag blir det sojakorvstroganoff och ris på BQ. I loooove it!
Men nu borde jag nog sätta fart med packningen för annars kommer jag aldrig igång, ska hämta Sarah med så nu blir det full rulle.



Im going to find my way back

spik

Mamma ma ma..maamaa mamma mamma!
Idag blev det träning och minigolf, eller så mycket minigolf kanske det inte blev eftersom det började regna efter 4:de hålet men vi fick komma tillbaka en annan dag och fortsätta. Jag sittet och kollar på Christine just nu, funky fresh.
Ska ta och börja packa min väska snart för imorgon blir det tältning i Omberg. Ska bli himla trevligt och mysigt. Komma ifrån skolan ett litet tag, eller i för sig så är det ju med fotokursen vi ska iväg. Ewe hänkar på med fast hon inte är med, måste ju ha min cirkuselefant med mig! Wöööw!



Jag försöker att inte tänka men jag kan inte låta bli att undra hur länge jag ska vänta?

So fucking great!


FOURTHYFOUR!

Haha kolla in den här sidan, någon som förstår vad man ska göra?
http://www.fourfortyfour.com/

blubb blubb

"Ät mig inte!" Soffan tror tydligen hon är en fisk. Fishy!

Jag ska berätta lite om en dröm jag drömde om idag. Såhär var den: Jag var med några personer som sjöng en låt som jag verkade veta på direkten vilken det var: Billy Ocean - Love Really Hurts Without You! Eller det var det jag sa i drömmen iaf, sen efter ett tag så märker jag att det inte var den utan att det var. Hahaha nä vad fan, jag har glömt vilken låt det var nu. Jag fortsätter skriva om drömmen när jag kommer på slutet, tills vidare så får detta vara ett onödigt inlägg.
Hit me!


HON SMYGER!

Lite bilder från gårdagen :)
















Javisst javisst!

Nu är jag hemkommen, mätt och belåten. Emma och jag hade tänkt att vi skulle åka ut till Varamon och äta lite gotte men vi hittade ju inte det så vi hamnade i Norrköping men vad gör det? Den staden är ju riktigt vacker och fin enligt mig. Vi letade upp en pizzeria och gick sedan ner med maten till hamnen så satt vi där och åt. Det var verkligen trevligt och avslappnande. Påminnde mig lite om Stockholm så jag drömde mig bort där ett tag. Nu så är jag hemma iaf, ska snart städa och fixa eftersom Ebba och jag tävlar om vem som orkar göra mest vettiga grejer today. Vi ska sedan fota vad vi har gjort och lägga upp det på bloggen. Jag kan säga redan nu, jag kommer stor förlora!
Men det är väl dags att jag börjar nu ifall jag ska ha någon chans :)

"För vägen är lång, och drömmen är tung att bära
Ja varje människa brinner för nåt speciellt
Har blivit proffs ja, men jag började ideellt
Har blivit bara stark av att publiken har gnällt
Musiken är mitt knark så jag silar om igen
Uhhhhhh vilken rush, vilken underbar känsla"



Beyonce is soooo fresh

Nej nu får jag ge mig, vet inte hur länge jag har suttit och kollat på olika videor om och om igen på när Beyoncé sjunger Halo. Jag är totallt jävla fast för den låten. Den är så himla fin juuuu. Ikväll blir det kanske poker, bärs och utgång. Känns inte som jag orkar med att gå ut egentligen, vill bara kolla på tv med chips och tsatsiki framför! Mmmm. Men poker skulle inte sitt fel däremot, inte bärs heller i för sig.


you made me happier yesterday

Gårdagen var FETT trevlig, humöret var på topp och allt var så himla rätt! Sjukt kul att ha alla vänner på en och samma plats :) Det blev mycket dricka och mycket dans, precis som det ska vara. Kvällen skulle fortsatt med efterfest men istället blev det att sitta på akuten i 6 timmar...för ingenting! Servicen suger ju verkligen get kuk, det gör buss 17 med by the way.
Oj, blev as sugen på stekt sojakorv, tror jag ska göra lite nu men makaroniser. Hihi. Kan lägga upp bilder sen när jag fått några men nu blir det mat, sen får jag se ifall jag kan somna.

jag vill inte men jag gör det

"You know i miss you.."
Ebba och Linnea är här och vi snackar respekt, en av de viktigaste...okej, vi kommer inte på ordet men viktigt är det ju! Jag följde med Ebba till hennes pappas jobb där vi hittade lite godbitar, vi åkte iväg till en affär sen där folk väntade i en lång kö. Jag kommer nämligen inte ihåg vad butiken hette men det är bara onödig fakta, det var kul att se hur folket stressad för att hinna de grejerna som dem ville ha. Nu sitter vi typ här, har käkat och mår illa. Eller det är nog bara jag som mår illa tror jag.
Imorgon blir det fotbollsturnering by the way, så lite sovmorgon blir det allt :) Det är inte fel det! Nu blir det svart, heeeej.

morning

Godmorgon! Eller det kanske är lite för sent för att säga det men jag vaknade nyss så det får duga. Eurovision igår var helt okej, Sabina och Emma kom hit så vi käkade lite gotte och softade. Emma och jag somnade till ett tag efter att Sabina hade dragit, var sjukt trött. And im still am. Ska iväg till stan snart, ska äta ute med Mamma och Kalle så jag måste skynda mig! Blev ett litet snabbt inlägg men men, ciao.


i have talked with Snow Patrol

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! AAAAAAAAAAAAAAHHHHH!
Jag skulle kunna fortsätta och jag skulle kunna...jag skulle kunna flyga! Så lycklig är jag för tillfället!
Åkte upp till Sthlm igår med Sarah för att se Snow Patrol, var lite oroliga för att dem inte skulle komma överhuvudtaget men sms:ade Herman mig och bekräftade; dem kommer spela!
Wihuu, kände att hjärtat började banka as fort. Tänk, snart skulle jag se ett av mina favoritband genom tiderna!!!
Jag blir helt hyper nu bara jag tänker på det.
Dem var så bra så bra så bra såååå bra! Vi sprang bak bakom scenen sen för att försöka få en chans att tala med dem och det fick jag! Han var så söt med sin skottska dialekt ^^

Nu är jag hemkommen by the way and the sun is shining! Se videon här under, har laddat upp låten en gång förut men nu fan, nu är det något helt underbart!


Crack The Shutters: Pepsi Smash Exclusive Performance @ Yahoo! Video

im still the greatest

Nu har jag bokat bord på China för våran lilla Kompisgrupp, det är nämligen sista gången idag och kanske för alltid eftersom vi inte vet riktigt hur det blir i höst med skolor och jobb. Det känns som om det kommer bli ganska känsloladdat. Kanske borde hålla ett tal? Äh det får komma som det kommer, tror jag ska klä upp mig en aning för mina små vänner. Det är ju trots allt ett speciellt tillfälle.

Väntar på att Li ska höra av sig, ska träffas i stan och fixa lite grejer. Kanske hinner bjuda ille på glassen som jag har lovat henne innan hon åker. Nu ska jag ringa försäkringskassan, fuck them by the way!

tänk vad ett ord kan göra

Jag har inte haft den här känslan på ett väldigt långt tag, inte sen i början av februari tror jag. Men nu har den kommit tillbaka, den kom så plötsligt. Känslan av att slå och sparka, vilja boxas och få ut det jobbiga. Den mörka sidan brukar jag kalla den, vi alla har den tyvärr. Vissa är bara bättre på att hantera den och jag var en av dem tills nu. Bajs på dig!
Jag kanske mår bättre ifall jag får slå några slag på säcken eller sparka fåtöljen (den är ändå ful som stryk).
Men jag vill inte.
I don't wanna go back there, hell no.

Nu befinner sig föresten Emmisen i Globen och ser Beyoncé, my oh my! Den kvinnan är otrolig alltså, hon ger mig rysningar. Beyoncé alltså. Kommer ihåg när jag såg henne för några år sedan med Destiny Childs, helt wicked var det. Nej nu ska jag äta upp och sen dra till Chambel, hon vill tydligen plugga...haha som om det kommer gå bra för oss ;)

Headerdick

Jag blir galen på min header..den syns ju inte! Eller den syns om man har Mozilla Firefox men inte Internet, skumt skumt skumt. Så var det i början med men sen fixade det sig och nu är den plötsligt väck igen. Får väl be illepille om hjälp igen, för den tjejen, hon kan hon! :)

i respect you


Robinson partaj

Har ont i magen så jag bestämde mig för att inte gå till skolan, vilket i för sig är bra för då kan jag plugga lite. Pluggade lite med Sarah imorse på biblioteket, blev klar med idrottuppgifterna. Nu har jag bara allt annat kvar, haha :)
Lägger upp lite bilder från i helgen föresten!

           

study study study

FY FY FY! Jag har otroligt mycket saker som måste bli klara och här sitter jag och kollar på Weeds. Fan Lise, ryck dig i kragen människa och fixa detta. Annars får du inget gott på hela helgen. Sådär ja, nu blev det fart på mig. Hej!

think.

Jag trodde det var fredag för ett litet tag, jag var lycklig.Tack.

"Jag har tappat ploppen.."

Ohoooj! Sitter i skolan och har textkommunikation, ska skriva om 10 saker som får sommaren att gå och hittills har jag bara kommit på en..wei. Jag vill bara hem känner jag till min sköna goa säng, mmm. Just det, skolresan till Arosfortet var trevligt. Mitt lag: Toalätt, kom på fjärde plats and we kicked ass! Vi vann varsin plopp som jag sedan gav bort, godiset menar jag föresten. Sen efter jag kom hem därifrån kom Kalle så körde vi till Sarah för att plocka upp henne och sedan bege oss ner till Tångerda och Ramkvilla. Det var helt sjukt mycket regn ett tag när jag körde, såg nada men vi överlevde och kom fram hela efter ett par timmar, haha. Jag skriver mer sen, nu måste jag jobba på artikeln. PEACE!

Arosfortet i Jönköping

Blä har fett ont i magen alltså, hoppas det går över tills vi kommer fram till Arosfortet. Ska ju dit med alla treorna och kämpa lite, kommer nog bli riktigt kul i think. SÅ jag har laddat upp med en någorlunda bra frukost; juice och film,flingor och russin! Pepp pepp pepp. Känner bara att jag kanske måste dra förbi någonstans och köpa batterier till MP3 så jag kan sova igen lite tid på bussen. Kommer komma hem runt 16-17 tror jag, sen bär det av till Småland igen och jag ska övningsköra dit. Wiiiie :) Im happy!

Lady marmelade

Spöktimman är kommen som dom säger. Jag är verkligen på min vakt kan jag säga er, såg The Haunting in Connecticut idag med Sarah och Ewe. Den var bra faktiskt, det var den. Vi körde även klart monopol spelet som vi hade dragit igång, tar ju sådan himla lång tid att köra det men kul är det. Jag förlorade faktiskt, vet inte riktigt vad som hände...jag skyller på huvudvärken! Hehehe :) Fick även smaka nybakat bröd som Sarah hade gjort, provade med marmelad och hej, marmelad är ju helt okej. För att vara marmelad alltså.

Egentligen borde jag inte sitta här och skriva utan städa lägenheten och hoppa in i duschen för att sedan bege mig till Chambel. Ska försöka få henne att se en skräckfilm, håll tummarna! Men nu måste jag packa sovkläder och idrottskläder, ciao bella.

PS. Torkel for fuck sake, det kallas begär och du är ett ganska starkt sådant! Holla at me!

Bob Marleys minneskonsert

"You are my aaaangel and you liiight up.." Jag skulle verkligen vilja se Kalle Baah och Kultiration nu på lördag men jag vet inte ifall jag är hemma. Dem kommer och spelar på minneskonserten för Bob Marley i Skärblacka. Jag vill jag vill jag vill! Kan ju tipsa till er som är hemma då, fritt inträde utanför Folkets Park. Det lär nog bli mysigt. Ni kan läsa mer här.
Nu kommer Linnea så vi hörs senare!


Plugg

Nu har jag varit riktigt duktig, har gjort klar Kultur och idéhistorian.50 points to Griffindor! Det är faktiskt riktigt intressant, eller iaf om man är en historia och filosofi nörd. Like me. Yepp yepp. Tänkte att jag skulle dra ut snart för här kan jag ju fan inte sitta kvar längre när det är så vackert väder. Eller ska jag vara lite duktigare och skriva klart religionsarbetet om Kabbalah? Hihi nää, jag får ju inte vara för duktigt. Lagom är bra.

Jag kom att tänka på en sak, det är söndag idag och det känns verkligen inte som det. Så himla härligt! Söndagar brukara vara dem värsta tycker jag men inte idag. Nä nu blir det basket, chao!



Slänger upp en gammal bild, eller okej så gammal är den inte.

chunky!

Alltså det måste vara något fel på min lägenHET för det är så jäkla varmt här, som en himla bastu. Det är orsaken till varför jag inte kan sova riktigt tror jag. Ska skaffa mig en fläkt tror jag, yes! Helgen har varit skön och avslappnad, med ett mycket uppskattat väder. Har kollat på några episoder av Weeds, du hade rätt Gemet, det är bra!
Nej nu ska jag ta något och dricka och lyssna på MP3 så får vi se ifall jag somnar.



Haha, jag vet en som kommer digga låten ;)

Why, tell me why!


RSS 2.0