Questions

En vän skickade dessa frågor till mig och det fick mig att börja tänka till.

Hur mår du?

- Jag mår bra men ibland låter det som om jag säger det med en intalande röst.
Skrattar du?
- Ja..och jag ler!

Gör du saker som får dig att må bra?

- Som får mig att må bra och som får mina medmänniskor att må bra. Oftast.
Träffar du människor som får din mage att pirra?

- I do i do i do men även en del som får min mage att vrida sig av smärta.
Känner du dig starkare eller svagare än förut?
- Jag har faktiskt aldrig varit starkare än vad jag är nu.

Saknar du?
- Om ni bara visste. Jag saknar med varenda hjärtslag inom mig.

Tar du hand om dina vänner?

- Jag gör mitt bästa, sen vet jag att jag tyvärr inte hör av mig ofta men jag slutar aldrig tänka på er.
Älskar du?
- Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Gör du alla de saker du så länge sagt att du ska göra?

- En del av dem faktiskt, men livet har bara börjat och jag har inte bråttom.
Håller du dina löften?
- Riktigt viktiga löften håller jag men typ att jag ska komma i tid till en träff så nej.

Längtar du?

- Hm, om jag längtar...jag vet faktiskt inte.
Tänker du?
- Jag måste vara mästaren över att tänka, jag tänker jämt och ständigt. Jag tror det är därför jag glömmer.

Brister du ut i öppna ärliga skratt som kommer ända från magen?

- Haha, jag älskar dem stunderna. Få mig att skratta och jag är fast!
Vill du?
- Jag tror saker är bäst som det är. Så nej, jag vill faktiskt inte.

Önskar du att det var som förut?

- Ibland, men det är bara önskningar.
Går du vidare?
- Det är framåt jag ska och inget annat.

Gråter du när ingen ser?

- Endast då.
Vågar du?
- Absolut! Det kanske tar tid men jag vågar tillslut.

Är du lycklig nu?
- Oj, den var svår. Jag tror faktiskt jag är det, kan bli lyckligare men jag är lycklig.

Frågar som man inte riktigt kan ge svar till. Frågor som berör. Frågor som ändå måste frågas.


Kommentarer
Postat av: räkan

Word, sister!

2009-04-16 @ 15:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0