Fasligt uppdrag

Det blev inte någon grillning igår utan vi valde att tilllaga allt hemma hos Ewe. När vi hade varit vid Hemköp och handlat allt stod vi utanför och väntade på att Ewe skulle göra något där inne. Plötsligt springer en man ut från hemköp med en arbetare efter sig. Den fasliga fyran (Viwi, Elin,Sanna,Lise) förstår direkt vad som har hänt, mannen har snattat från Hemköp!! Det grovaste brottet man kan göra i staden Snälleborg. Han försvinner runt hörnet och genast sätter den fasliga fyran iväg efter honom. När dem har rundat hörnet är han spårlöst försvunnen men dem känner att snattlukten är nära och fortsätter framåt. Plötsligt kommer han smygandes ut från en gränd (som han hade gömt sig i) och fortsätter gå som ingenting. Fyran väljer att följa efter honom och efter ett tag börjar han märka att han inte längre är ensam. Tantantantantantaaa. Han gör ett tapert försök att finta av två i den fasliga fyran men misslyckas. Han börjar springa och resten har jag på video så ni får se senare vad som händer jag har lagt in den. Mwohaha! Det blev iaf haloumi(himla gott!), vegginuggets, potatissallad, ostfyllda championer och chips till middag. Sen tog vi med mat, filt och gitarr ner till ån och satte oss, kallt var det och gitarr gick inte att spela för att den redan hade stämt om sig. Men trevligt var det!
Snart ska jag iväg en runda på stan med en polare och sen blir det möte med Café Siesta. Jag vaknade redan vid 8idag så jag är pigg och alert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0