Vinter vinter vinter viken vinter vinter

"Systrar o systrar! Varför måste ni alltid finnas på den andra sidan?
Varför är det alltid nåt slags ocean emellan oss?
Varför måste man alltid anstränga sig så förbannat för att komma över till er?
Varför är ni alltid nån annanstans?"


Jag älskar, verkligen älskar boken Vinterviken. Det är något med hur Mats Wahl skriver som fyller mig, varenda gång jag läser boken så känner jag mig så nykär. Fast det är inte därför jag skriver om Vinterviken, eller jo, men det är inte för att jag har läst boken nyligen utan jag såg precis klart på filmen. Vinterviken alltså.
Den är också väldigt bra! Oh, allt med Vinterviken är bra!
Jag känner mig som en frälst predikant som bara måste tala om för omvärlden att "the holy book" ( Bibeln kallas även så, men i det här fallet så menar jag boken om Vinterviken ) är något alldeles utöver det vanliga.
Det är ett stort plus att John-John är urläcker i filmen, spelad av David Tainton. Dock går han väldigt konstigt, vet inte ifall det är utåt eller inåt med fötterna han går. Fast kan man gå rakt med fötterna?
Aja, kom även fram till att det är något somär lite småsexigt med bomberjacka, fast bara om det är John-John som bär det. Äh, vad löjlig jag är nu.

Nåväl, jag borde nog packa nu...och städa! Vill ju komma hem till ett rent hus, för sen bär det av till L'Orient nästan på direkten när man kommer hem på fredag åter. Måste bara tipsa om det!
Dem tre bästa utklädda vinner ett pris, Sarah och jag ska till Butterix och kolla ifall vi hittar något, hihi.
Ehm, ja, i alla fall, det blir kanonkul :)

PS. Hitta ett fel med rubriken!

"Systrar o systrar, säg mig, vad är kärlek?"

Kommentarer
Postat av: Marlene

Skådespelarna i filmen är ju så dåliga att man vill dö. :(

2008-10-28 @ 22:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0