Let everybody in, even if it hurts

Jag hade faktiskt glömt för en kort stund varför jag hade slutat med att skriva blogg, men det blev jag jävligt snabbt påmind  om nu när jag hade skrivit ett hejdundrande långt inlägg. Tryckte på förhandsvisa, kollade igenom det och var rätt så nöjd, tryckte sedan på tillbaks till inlägget...och till min fasa så var allt jag hade skrivit borta.
Alldeles alldeles putsväck.
Tror jag ska skriva en liten lapp och sätta fast på datorns skärm: TRYCK INTE!
Men då måste jag ha en annan lapp innan där det står: GLÖM INTE ATT KOLLA PÅ DEN ANDRA LAPPEN!
Fast egentligen kan jag ju skippa dem där fula små lapparna och bara trycka på Ctrl+C.
Då var det löst.

Kollade precis på en trailer för en film som har premiär den 24 Oktober, Låt den rätte komma in.
Verkar ganska bra, handlar om en mobbad kille som vill ha hämnd på mobbarna. En dag är han i parken och hänger, plötsligt står det en flicka i klätterställningen.
Det står att att det ska vara "en våldsam och mycket romantisk historia som utspelar sig i Stockholmsförorten Blackeberg år 1982."
Antar att dessa två unga själar kommer inleda ett passionerat och kärleksladdat förhållande som säkert kommer sluta med att någon dör...men den verkar ju bra! Kanske inte nu när jag skriver så här och försöker läsa av hela filmen, ni kan ju annars läsa här.

Jag tänkte på själva titeln till filmen, Låt den rätte komma in.
Visst vill man nog hitta den rätte någon gång i livet, men om man inte släpper in andra i sitt liv och inte får vara med om mot och medgångar, hur vet man då när man har hittat rätt?
Just a though.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0