NSF and Folkfronten, need a dictionary?

Kollade precis igenom min kamera och såg ett kort jag hade tagit. Kommer inte ihåg vilken dag det var men jag vaknade upp och skulle kolla vädret, så ser jag något gult vid statyn som finns lite längre bort där jag bor. Jag tänkte att det kanske var scouter som var ute på picknick, men jag kände inte igen flaggan ( har faktiskt varit scout en gång i tiden ) .
Dem står framför statyn som om dem bevakade den.



Nu när jag såg kortet tänkte jag att det kanske var något med NSF, gick in till deras sida och det visade sig att dem hade en likadan bild som jag har, bara att deras är närmare fotad. Dem har tydligen bestämt att hjälpa något parti som kallar sig Folkfronten, jag gick in på deras sida med. Måste ju hålla mig uppdaterad!
Tydligen ett till nationalistiskt parti, det roliga var att jag läste lite om partiet. Dem berättar bland annat om Sveriges historia, att svenskarna alltid har varit beroende av sin såkallade stam och och att om en nomadstam kom in på en bofast stams mark så visade dem alltid vart skåpet skulle stå. Sverige förlorade tydligen sin ära när invandring skedde i landet och dem vill ha som det var förr.
Ett av deras "ledord" är utveckling, jag förstår inte hur det går ihop. Ifall dem vill få ett "rent" Sverige som det var förr så kan dem stoppa upp det ledordet i arslet för såvitt jag vet är utveckling samma sak som evolution.
Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0